Tuesday, December 15, 2009

Podcast #7

Podcast #7 (click the link) is ready for download! This week's interview features a Hiroshima Jogakuin University student who studied abroad in America. Thank you for all of your comments and suggestions. Please send more!
This week's English song is
Not Even You by Ruby Shuz
Not Even You
君さえ
Could see right through
正しく見られないのか
I couldn’t tell you everything if I wanted to
私が何を願っていたのか君に全て言えない
I’m so emotional
私は感性的だよ
There’s so much you don’t know
君が知らないことが多い
And though I’d like to let you in I feel we’ve got to take it very slow
そして君のことを受けようといても私たちは遅すぎかったと思う
But lost in my mind are all the things I’ve left behind
でも私の心に残ったものは全て私がおいといた(捨てた)ものだよ
I wanna take out all the boxes in my head
私の頭の中の全てのボックスを出したい
And dump them on my be and swim in it
そしてそれを捨てたいそしてそこで泳ぎたい
I wanna, I wanna, I wanna, I wanna, I wanna, I wanna I do
私は願う…
If I could find all the memories
もし私が全ての記憶を探せなければ
I’d show you pictures of the things that I have seen
私が見たものたちを見せてあげるから
I don’t wanna forget
私は忘れたくない
How I came to be
私はどうここに来たんだろう
And everything that led me to the place I am
そして全てのものが私がいる場所に私を引いている
I’m here with you and I’m so glad
私は君と一緒にいて嬉しい
But lost in my mind are all the things I’ve left behind
でも私の心に残ったものは全て私がおいといた(捨てた)ものだよ
I wanna open all the cupboards and the drawers
私は全ての引き出しを開けてみたい
And pour them on the floor
そしてそれを
Where I can get a better look
私がもっとよく見えるところに(床に)こぼすの
And then there’ll be nothing to hide
そしたら隠してるものもなくなるんだろう
And then there’ll be nothing inside
そしたら中には何もなくなるんだろう
To tear me up私を破るものが
To keep track of
私を連れてきているものか
To make me cry
私を泣かせるものが
I wanna, I wanna, I wanna, I wanna, I wanna, I wanna I do I wanna, I wanna, I wanna, I wanna, I wanna, I wanna I do
私は願う…
Not even you
君さえ
Could see right through
正しく見られない
I couldn’t tell you everything if I wanted to
私が何を願っていたのか君に全て言えない
Thank you for listening!
S. Meiki and the students from the Advanced Oral Communication Class at HJU

No comments:

Post a Comment